Videli smo... Temperature se dvigujejo, motoristi in kolesarji pa po zasluženem počitku oživljajo svoje stroje. Pripravite se na sezono, da bodo prvi kilometri v veselje in užitek, ne pa v strahu pred okvarami ali nepričakovanimi zapleti.
Po zimi je treba vaše motorno kolo pred prvo vožnjo ustrezno pripraviti in servisirati. Največ pozornosti je treba nameniti pnevmatikam, zavoram, verigi in opremi, predvsem pa motorju, akumulatorju in tekočinam.
Tukaj je nekaj nasvetov, kako pripraviti motor po zimskem mirovanju, da bo prebujanje čim lažje.
Pnevmatike
Nekaj mesecev mirovanja lahko vpliva na tlak v pnevmatikah. Vse pnevmatike ne puščajo popolno, zato lahko spomladi ugotovimo popolno ali delno izgubo tlaka, ki ga je treba dopolniti do vrednosti, predpisane s strani proizvajalca.
Veriga
Če ste jeseni verigo očistili, raztegnili in namazali, kot je bilo potrebno, ji zaradi vaše skrbnosti ni treba posvečati dodatne pozornosti. Če gre za mazivo za cestna kolesa, se bo to posušilo in pod njim ostala tanka plast, ki bo verigo zanesljivo varovala vso zimo. Pri verigi velja, da čim manj mazanja, tem bolje. Če je bila veriga namazana jeseni, je spomladi ne namažite znova, saj je dvojna plast maziva kontraproduktivna.
Bodite pozorni na dobro napetost verige. Vsak stroj ima predpisano drugačno napetost, ki je posledica različnega kota zadnje nihajne ročice do motorja stroja. Običajno je ta podatek nalepljen na nalepki, ki jo najdete na strani nihajne ročice tik ob verigi. Če tega ni, lahko pogledate v priročnik za motorno kolo.
Zavore
Dolgotrajno stoječe vožnje običajno ne vplivajo posebej negativno na stanje zavornega sistema. Zavorne ploščice na nekaterih strojih zarjavijo, zlasti če je motorno kolo čez zimo stalo v vlažnem okolju ali slabo prezračevani garaži. Ta šibka plast rje se običajno odstrani ob prvi uporabi zavor in diski so spet lepo sijoči. Če ste perfekcionist, lahko diske rahlo prečistite z brusnim papirjem zrnatosti P1000 ali več.
Preverite tudi, ali sta obe zavorni ploščici enako obrabljeni. Če je ena bistveno bolj, morate opraviti servis zavornih čeljusti.
Seveda preverite količino zavorne tekočine v rezervoarjih, ki mora biti znotraj označenih meja na okencu za pregled rezervoarja. Tekočine ne sme biti ne premalo ne preveč. Zavorna tekočina se med delovanjem razširi in če je zavorne tekočine preveč, bodo zavore začele samoumevno zavirati.
Motor
Srce motornega kolesa je motor. Če olje ni na koncu predpisanega intervala menjave, ni pomembno, ali ga menjate jeseni ali spomladi. Če med delovanjem ni bilo izpostavljeno prevelikim toplotnim obremenitvam, je stanje olja po zimi enako, kot je bilo pred zimo. Zamenjavo olja pred zimo priporočamo le, če je olje na koncu življenjske dobe (intervale servisiranja olja določi proizvajalec stroja) in so se izčrpali njegova oksidacijska stabilnost in inhibitorji korozije.
Zadnji pregled
Namestite akumulator (prepričajte se, da je pravilno priključen), zaženite in počakajte, da se motor segreje na delovno temperaturo. Preverite, ali vsi priključki, cevi in tesnila puščajo - delovna tekočina ne sme nikjer uhajati. Če ima vaš stroj pomožni ventilator za hlajenje, počakajte, da preverite, ali se pri želeni temperaturi dejansko vklopi. Preizkusite osvetlitev, tj. glavne žaromete (vključno z dolgimi lučmi), zadnjo in zavorno luč ter smernike, preverite, ali so ogledala lahko nastavljiva ali ohlapna. Priporočljivo je tudi, da na pobarvanih, plastičnih, usnjenih ali usnjenih delih ter na kovinskih delih uporabite ustrezna posebna zaščitna sredstva - vaš stroj bo tako dlje časa videti veliko bolje.
Na koncu vam lahko zaželimo le varno potovanje in sproščujočo izkušnjo. Ne pozabite, da spomladanske ceste nimajo tople površine, zato pnevmatike nimajo enakega oprijema kot v soparnem poletju. Prav tako ne pozabite, da se lahko na cestah, zlasti na ovinkih, drži pesek. In nenazadnje bodite še posebej previdni in varni, saj se je večina drugih udeležencev v prometu pozimi navadila na prisotnost motoristov in njihovih strojev na cestah.
Najdenih 19 izdelkov