Obstajajo pravila za pravilno prezimovanje, ki vam jih želimo zdaj predstaviti. Želimo poskrbeti, da bo vaš stroj v najboljšem možnem stanju in da vam bo v naslednji sezoni prinašal le veselje in popoln užitek v vožnji. Popeljali vas bomo skozi korake, ki jih morate upoštevati, da ne boste podcenjevali pomena zimskega spanja svojega motornega kolesa.
Pranje in konzerviranje
Osnovni korak je, da ga temeljito operete z vodo in detergentom ter ga ustrezno posušite. Temu mora slediti mazanje vseh gibljivih delov, začenši z verigo. Priporočljivo je, da verigo še posebej negujete. Zlasti temeljito odstranite mazivo in ga temeljito posušite, da preprečite strjevanje ali rjavenje.
Prav tako bodite pozorni na ležaje, bowdene in vzvode. Vsekakor jim bo koristila obdelava s silikonskim oljem. Če vaš stroj krasijo kromirani deli, priporočamo, da jih obdelate z ustreznim izdelkom, namenjenim posebej za ta namen. S tem boste dolgo časa ohranili visok sijaj in brezhiben zaključek.
Lak obdelajte s kakovostnim polirnim sredstvom in ne pozabite ohraniti usnjenih delov - sedla, torbic, valjev. Če obstaja nevarnost, da bi se v bližini kolesa zadrževali glodavci, usnjene dele razstavite in jih shranite na varnejšem mestu za naslednjo sezono.
Baterije
Eden od najbolj občutljivih in občutljivih delov naprave, ki ga je treba vzdrževati in z njim ravnati, je baterija. Najboljše okolje za shranjevanje baterij je suh prostor s stalno temperaturo približno 10 °C. Če imate takšne pogoje v garaži, lahko baterijo pustite v motornem kolesu, le odklopite jo. Če je v garaži mraz, morate akumulator odstraniti iz motornega kolesa in ga shraniti na primernejšem mestu.
Pri akumulatorjih z elektrolitom ne pozabite preveriti in dopolniti elektrolit. Pri akumulatorjih, ki ne potrebujejo vzdrževanja, kot so gelski akumulatorji, poskrbite, da jih občasno izpraznite in nato ponovno napolnite, ali pa jih priključite na pulzni vir energije. Uporabljajte samo polnilnike, namenjene za vaš tip baterije. Neustrezen tip polnilnika lahko uniči baterijo!
Pnevmatike
Pnevmatike je najbolje shranjevati tako, da ne pridejo v stik s tlemi. To rešitev zagotavlja osrednji nosilec ali kombinacija sprednjega in zadnjega nosilca, pri čemer je celotno motorno kolo dvignjeno od tal (olajšano), stik pnevmatik s tlemi pa je preprečen.
Obstaja več možnosti za namestitev motornega kolesa na stojalo, od podpore osi koles, namestitve na osrednje stojalo do stojal, ki se vstavijo v vratca krmila. Stojala omogočajo tudi priročno servisiranje motornega kolesa med sezono. S temi pomočniki se boste poslovili od nenehnega prestavljanja motornega kolesa zaradi zvijanja koles.
Varnost
Pozimi je vaše motorno kolo dlje časa brez nadzora, zato priporočamo ustrezno varovanje z verigo, ključavnico za disk itd. Tudi učinkovit alarm lahko nekatere tatove odvrne od vožnje.
Tekočine in polnila
Ne pozabite preveriti ravni olja. Če ste ga morali zamenjati, to storite še pred zimo. Povečana kislost in kopičenje majhnih nečistoč ne koristita motorju, če dolgo časa stoji. Pred zimo do konca napolnite rezervoar, po možnosti s 100-oktanskim bencinom. Tako preprečite, da bi se zračna vlaga kondenzirala na stenah rezervoarja in povzročila rjavenje rezervoarja. In zakaj najdražji bencin? Ker bencin z oktanskim številom 98 ali več ne vsebuje bioloških sestavin, ki povzročajo, da bencin postane voden in se razgradi. V rezervoar lahko dodate tudi stabilizator goriva, ki stabilizira gorivo z nižjim oktanskim številom.
Naslednji res pomemben korak je, da iz uplinjačev izpraznite preostanek bencina in ustavite dovod goriva. S tem preprečite, da bi bencin iztekel iz uplinjača in da bi se v uplinjačih nabrali neizparjeni ostanki in nečistoče ter jih zamašili. Upoštevati je treba tudi hladilni sistem motornega kolesa. Če ne poskrbite za hladilno tekočino ali celo uporabljate vodo, obstaja nevarnost, da hladilni krog zamrzne. To ima lahko posledice v obliki manjših puščanj v ceveh, počenih cevi in celo razpokanega hladilnika ali celo bloka motorja.
Ponjave
Ko ste končali s pripravami na zimovanje, ko je kolo očiščeno, namazano, napolnjeno z gorivom in nastavljeno, je naslednji korak, da ga pokrijete. Zelo priporočljive so zračne ponjave, namenjene za zaprta okolja.
Če uporabite zunanjo ponjavo, gumirano ponjavo ali plastiko, vas lahko spomladi čaka neprijetno presenečenje zaradi kondenzacije pod ponjavo v obliki plesni, rjastih madežev ali oksidiranih stikov napeljave.
Najdeni 2 izdelki